18 października 2013

Naturalne glinki jako maska na twarz

Właśnie zmyłam swoją pierwszą 
własnoręcznie zrobioną maseczkę 
z glinki białej i zielonej. Stworzyłam ją używając:
2 łyżeczek glinki białej
3 łyżeczek glinki zielonej
1 łyżeczki miodu
4 łyżeczek wody (mogła być jedna mniej)

Proszę nie śmiać się z łyżeczki, tylko taką miałam nie metalową.

Nałożyłam na niecałe 10 minut, bo przy glinkach trzeba pamiętać, aby nie doprowadzić do wysuszenia maski. Może to spowodować działanie mocno wysuszające skórę.


Na początku miała być maska tylko z użyciem białej glinki, ale zauważyłam, że na twarzy pojawiły mi się takie chropowate miejsca. Glinka zielona ma właściwości bakteriobójcze i dlatego postanowiłam jednak zmieszać obie glinki.

Efekty?
Skóra jest delikatnie wygładzona i miękka. Maseczka sprawiła, że z nadmiernie święcącej się, skóra stała się matowa, bez nadmiaru sebum. Zarazem jednak czuć, że nie jest wysuszona tylko nawilżona. Na pewno przy kolejnych użyciach efekty będą bardziej widoczne. Z chęcią użyję glinek jeszcze nie raz.


A Wy używacie naturalnych glinek? Macie swoje ulubione przepisy?

Biorę udział w rozdaniu u Stokrotki. Zapraszam i Was

5 komentarzy:

  1. Ja nie cierpię robić sobie maseczek :p

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie chciałam powiedzieć że ta łyżeczka jest świetna! :)
    ja jestem jeszcze przed pierwszym użyciem glinki, na jutro planuję pierwszą sesję maseczkową :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oo proszę, jeszcze o tym przepisie nie słyszałam :) choć średnio lubię maski ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie niestety same glinki nie przynoszą pożądanych skutkow, podrażniają mi skórę, ale maseczki z domieszkami glinek zazwyczaj się sprawdzają :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam maseczki z glinki! Regularnie używam zielonej, pomaga mi opanować przetłuszczanie sie skóry. Trochę działa wysuszająco nawet jak nie zaschnie, ale wystarczy, że później nałożę na twarz coś nawilżającego i nie ma problemu :) Ostatnio dodaje porcję do klasycznych odżywczych maseczek ze sklepu, jest szybko, wygodnie i nie wysycha tak szybko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz. Jest mi niezmiernie miło, że go zostawiasz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...